5 februari 2014

Amazing Antalya



Na mijn laatste tentamen van het eerste semester heb ik de laatste dingen in mijn koffer gelegd. Ik was zo blij dat ik eindelijk klaar was! En om mijn eerste half jaar op het hbo af te sluiten, heb ik samen met mijn moeder tickets geboekt voor Antalya. Kan het nog beter? Ook al waren het 5 dagen, het was meer dan genoeg om even te relaxen. Ook hadden we een hennafeest en een bruiloft van een soort van neef van ons. Dus feest en relaxen? Perfect. Ik heb meer dan 250 foto's gemaakt in 5 dagen, maar dat is iets te veel om in een post te zetten. Daarom heb ik de leukste 36 er uit gekozen. Dat sorteren was wel heel moeilijk hoor, het zijn allemaal leuke foto's! Ik ben nu weer een paar dagen terug in Nederland en ik mis Turkije nu al. Kan niet wachten op de zomer.. Maar oké, hier komen de foto's! 


Ik vind het altijd leuk om foto's te maken in het vliegtuig. Het uitzicht is echt geweldig. We vlogen echt op het perfecte tijdstip over Antalya heen, want de zon begon langzaam onder te gaan. Vandaar dit mooie effect. 


Ik zag zulke mooie bloemen in Antalya, haha. Ik dacht, dit moet ik aan mijn lezers laten zien. Dit is gewoon de perfecte bloem. Mooie kleurtjes, overal even wit of paars, geen afgebroken blaadjes, gewoon perfect.


En die palmbomen, wauw. Ze gaven me echt een zomergevoel, ook al is het nog best frisjes in Turkije, rond deze tijd van het jaar. 


Red hair? Yes, red hair. ik ben een red head! Op de eerste dag heb ik gelijk mijn haar geverfd. Ik wou mijn haar al heel lang rood verven, maar ik heb het de hele tijd uitgesteld. Eerst had ik donker bordeaux, maar ik wou het iets heftiger. En zie hier! Gelijk ook mooie golven voor de bruiloft. 


Look at this manzara (uitzicht in het Turks). Het is toch prachtig? 


Er zijn veel leuke winkeltjes in Antalya. Niet alle plekken zijn even toeristisch, dus niet alle plekken zijn zo duur, haha. Er zijn echt mooie tapijten te koop, zoals je op deze foto een beetje kan zien. Ik kreeg even de neiging om een tapijt te kopen..


Er is een speelgoedmuseum in Antalya, maar die was gesloten toen ik die dag de stad in ging. Wel jammer, want het leek me zo leuk allemaal. Ach ja, de Daltons zijn ook cool. 


Altijd als ik in Turkije ben, merk ik dat ik veel minder aan mijn hoofd heb dan in Nederland. Geen school, geen werk, geen stress. Gewoon rust. En als je dan rondloopt op zo'n mooie plek is dat helemaal fijn. 


Er waren genoeg plekjes met een mooi uitzicht. Dit is zo'n plekje en ja, zoiets moet ik gewoon met jullie delen. Geniet met me mee! 


Nu ik terugkijk naar deze foto's begin ik Turkije steeds meer te missen. Volgens mij blijf ik het altijd wel missen als ik er niet ben. My roots.. Ah nee, niet emotioneel worden, Filiz. Hahaha, grapje hoor. Maar ik wil wel snel weer terug. 


Ook al was het niet boven de 25 graden en was de zon niet altijd te zien, het weer was heerlijk. Het was koud ja, maar niet te koud. Het was gewoon goed koud. 


Ik vind het fijn dat het niet overal in Antalya zo toeristisch is. Het is juist leuk als het rustig is op bepaalde plekken, zoals hier. Je kan hier echt even tot rust komen.


En natuurlijk kan je hier ook vissen. Ik heb hier volgens mij het lekkerste broodje vis ever gegeten. Een beetje teveel zout er op, maar misschien maakte dat het juist lekker. Ik raad het jullie aan! Een broodje vis in Antalya. 


Niet alleen de mensen kunnen hier tot rust komen, haha. Zie dit katje lekker chillen dan op een boot. Echt zo schattig hé. 


Als het wat warmer was, was ik zo het water in gesprongen hier! 




Mijn soort van nicht zegt dat het hier erg druk is in de zomer en dat geloof ik graag. Ik zou hier ook wel willen zitten in de zon, op het strand, relaxed met een ijskoude Ice Tea en een tijdschrift. Ah, perfect gewoon. 


Dit waren volgens mij de lekkerste patatjes die ik ooit heb gegeten. Ze waren echt luchtig en krokant en lekker en gewoon goed. En Turkse mayonaise maakt dat perfect! 


Hier het uitzicht van het terrasje waar we gingen eten. Hoe romantisch zou het zijn als je hier uit eten gaat met je lover? Like, perfect! 



Wie is die rooie chick met bandana? Oh, ik. Nee oké, ik herken mezelf nog wel hoor, dat is logisch, maar ik moet nog steeds wennen aan mijn haar. Iedere keer denk ik 'wow' als ik in de spiegel kijk. Van donker naar fel is wel even wat anders!


Hoe nice is zoiets? Een sinaasappelboom voor je huis. Ik wil dat ook! Dan zou ik sowieso bijna elke ochtend verse sinaasappelsap drinken. Dat zou echt awesome zijn. En lekker natuurlijk.


Ik mis dit uitzicht. Ik kan hier wel uren zitten en om me heen kijken zonder me te vervelen. Er is zoveel om te zien! Wel zat ik op een gevaarlijk plekje, want het is op de rand van een plein. Ongeveer 6 meter hoog? Ja, dat is hoog. 


Haha, hier lachte ik naar een vriendin. Ik wist niet dat dit ook werd gefotografeerd, maar het is wel een leuke foto vind ik. Onverwachte foto's zijn altijd leuk!


Hoe awesome zijn deze sinaasappels? En hoe lekker was het sap dat ik bij dit kraampje heb gedronken? Heel lekker. Echt waar. Die middelste sinaasappel vind ik wel het coolste, hahaha. 


Deze foto heb ik gemaakt vanuit een boot. We besloten op de laatste dag om nog even een tour te maken met een boot en dat was het zeker waard. We hebben veel mooie plekjes gezien, zoals deze op de foto. 


Kijk hoe rustig het is op de zee. Er zijn bijna geen golven en dat terwijl er best veel boten aan het varen waren. Maar goed zee, ik kom in de zomer wel een paar golven maken. 


Hier wou ik even een coole foto maken en volgens mij is het wel gelukt. Heb 'm ook gelijk op Instagram gezet. Hipsterdingen. Alles ziet er zo cool uit als je een zonnebril draagt. Alsof je in een andere wereld bent. 


En hoe kan je kruiden op een goede manier verkopen? Precies, in de vorm van piramides. Turken kunnen slim zijn hoor, het ziet er wel aantrekkelijker uit, haha. 


Zo is mijn haar dus in de zon. Bam. Totaal niet opvallend hoor, kuch kuch. Het is een beetje Arielrood, toch? Yay, I'm a walking mermaid. 


1 woord: prachtig. Ik heb het nu niet over mijn fotografeertalent hoor, haha! Maar over het prachtige uitzicht. Ik zat hier (zoals op die andere foto waar je mijn rug ziet) op een randje van een plein. Ik kon zeg maar rustig een paar meter naar beneden vallen. Oops. Dangerous. Maar het was een mooie plek om te zitten. 


Zie hier de mooie Turkse vlag op een perfecte plek. Ik hou van oude monumenten! Hier begon de zon  lekker te schijnen en dat was perfect voor de foto. Mooi momentje. 


De straten in Turkije geven me echt een fijn gevoel. Ik weet niet waar dat door komt. Het ziet er gewoon zo rustgevend uit, vind je niet? Vooral in deze straat had ik dat. Geen troep op de grond, bijna geen mensen die er lopen, geen auto's, gewoon niks. Het is er rustig and I liked it. 


Om mezelf te troosten omdat de minivakantie was afgelopen, heb ik mezelf verwend met lekkere koffie en dit stukje cake. Die koffie was wel echt lekker, haha! En de verpakking van de cake heeft mij voorgelogen. Zogenaamd veel chocola. Nou nou. Maar hij was wel jummie.  


Ik heb dit jaar geen sneeuw gezien in Nederland, dus dan maar sneeuw kijken op de bergen van Turkije. Dit noem ik nou sneeuw! 


Dit was de laatste zonsondergang die ik in de maand februari kon zien in Turkije. Nu moet ik weer een paar lange maanden wachten totdat ik dit weer kan zien. Oh, laat de tijd vliegen alsjeblieft. Nee wacht, laat mij snel weer vliegen, nog beter!


En hier gingen we alweer bijna landen op Amsterdam Schiphol. Kijk, Nederland kan ook mooi zijn. Hello Holland! I'm back. 

Dit was mijn post over Antalya. Ik hoop dat het leuk was om alles te lezen en om de foto's te zien. Je bent niet jaloers geworden, toch? Of wel soms? Ik zou het niet gek vinden in ieder geval, haha. Het waren 5 heerlijke dagen en ik heb er geen spijt van dat ik hiervoor 2 dagen school heb gemist. Wat ben ik toch een bad ass..