6 december 2015

WINTERDIP: WHAT TO DO?!

Hallo lieve mensen,

Het is weer zo ver. De winter is kei hard on his way en dat kunnen we merken. Het wordt later licht, eerder donker. De kou was al aanwezig, maar bijt net wat harder in onze huid. Maar naast deze kenmerken kunnen we ook wat merken aan onszelf. 

We hebben moeite met opstaan, zijn all day vermoeid, krijgen weinig energie, wat we ook doen. Althans, dat merk ik nu heel erg. Misschien komt dat ook omdat ik superveel tegelijkertijd aan het doen ben (school, stage, werk, socializen en slapen), maar ik geloof er zwaar in dat dit te maken heeft met de winterdip waar men over spreekt. 

Nu leek het mij handig om even een paar dingen op een rijtje te zetten wat voor mij zal kunnen helpen tegen deze dip. En dat wil ik natuuuuuurlijk met jullie delen. Help je broeders en zusters in deze zware, zware dagen. 

Weinig eisen
Dit lijkt mij een van de belangrijkste dingen. Stel weinig eisen aan jezelf. Er komt binnenkort een vakantie aan en dan is het misschien fijn om daar rustig in te rollen. Niet te veel op je to-do-today lijstje zetten. Flex een beetje. 

Pak genoeg rust
Slaap is altijd al belangrijk geweest, maar nu lijkt het mij vooral belangrijk. Ons lichaam moet wennen aan een nieuw ritme (i.v.m. licht en donker buiten), dus help het door genoeg te slapen. 

Wekker, wekker, wekker 
Nu is te veel slaap ook niet goed, dus om slaapdronkenheid te voorkomen; zet een wekker! En ben je niet zo van de wekkers, zet er dan tien. Ha. Ik heb de afgelopen dagen zo veel geslapen, dat ik moe ben geworden van het slapen. 

Eet en drink voldoende
Door een winterdip heeft men weinig energie. En als je weinig energie hebt, is het lastig om jezelf te laten sporten. Daarom is voldoende eten en drinken belangrijk, waar we toch nog een beetje energie uit kunnen krijgen. En die extra vetjes voor de winter kunnen we niet missen, he? :) 

Dit was mijn rijtje van what to do tegen een winterdip. Heb jij nog goede tips? Geef ze door! 

XOXO

Geen opmerkingen:

Een reactie posten